در این مقاله سعی داریم تا ۶ روش مدیریت وب سایت در دوران کرونا را با توجه به اینکه بیماری کرونا فراگیر شده است و اوضاع کسب و کارها مثل سابق نیست بپردازیم. صاحبان مشاغل نه تنها نگران عزیزانشان هستند بلکه نگران کسب و کارهای خود نیز بوده و به دنبال راهی برای گذراندن این دوره با کمترین آسیب و ضرر و حفظ درامد خود می‌باشند. بنابراین، در حالی مشورت با یک تیم طراحی وب سایت اگرچه در نگاه اول ممکن است خیلی مهم به نظر نرسد ولی این موضوعی است که حتما باید در نظر بگیرید.

در این مدت دیدیم که مغازه‌ها، رستوران‌ها و مدرسه‌ها و بسیاری از کسب و کارهای مختلف بسته شدند و افراد به دنبال راه‌هایی برای به حداقل رساندن تماس با جمعیت هستند. همه ی این‌ها به این معنی است که دنیای تجارت و کسب و کارها در آینده نزدیک تغییر خواهد کرد و وب سایت شما است که نقش بسیار مهم و حیاتی در این دوران دارد.

مدیریت صحیح وب سایت در دوران کرونا

ما در اینجا 6 روش میخواهیم بگوییم که به کمک آن وب سایتتان را در همه گیری ویروس کرونا به درستی مدیریت کنید.

1. ارتقای قابلیت خرید آنلاین در وب سایت

اکنون اکثر فروشگاه و مغازه‌ها دستخوش تغییراتی شده‌اند، زیرا مردم مثل سابق تمایلی به خرید حضوری ندارند بنابراین اگر محصولی برای فروش دارید فرقی نمی‌کند که یک کسب و کار کوچک هستید و یا یک فروشگاه بزرگ، الان بهترین زمان ممکن برای به روزرسانی فروشگاه اینترنتی خود است. با استفاده از ویژگی‌های جدید، بازاریابی بهتر و قیمت گذاری به روز محصولات می‌توانید درآمد از دست رفته در کسب و کار خود را با بهبود عملکرد دیجیتال مارکتینگ جایگزین کنید.

2. تهیه‌ی ویدئوهای آنلاین

این ویروس باعث شده تا افراد تعاملات اجتماعی خود را کاهش بدهند، میلیون‌ها شغل که به نیاز به جلاسات حضوری دارند در موقعیت سختی قرار بگیرند. یکی از راه‌های غلبه بر این مسئله بارگذاری فیلم‌ها و ویدئوهای آنلاین بیشتر در وب سایتتان است. اگر این امکان پذیر نباشد حداقل می توانید مبلغ کمی را در ارتباطات بهتر و ابزارهای ویدئو کنفرانس سرمایه گذاری کنید.

3. آگاه کردن افراد از تغییرات

شاید اجتناب ناپذیر باشد که برخی از قسمت‌های کسب و کار شما (مانند ساعت‌های کاری) در این شرایط تغییر کند. شما باید هر گونه تغییر در ساعت‌های کاری و شیوه‌ی فعالیت را به افراد اطلاع رسانی کنید و در وب سایت خود قرار دهید. این اطلاع رسانی باعث جلب اعتماد بیشتر مشتریان می‌شود.

4. بررسی برنامه‌های تبلیغاتی

اقتصاددانان پیش بینی کرده‌اند که همه گیری کورونا ویروس باعث رکود اقتصادی کوتاه مدت می‌شود و الگوهای خرید در این مدت تغییر می‌کنند. با توجه به این نکته، اکنون زمان مناسب برای بررسی هزینه‌های تبلیغات آنلاین شما است. در طی چند هفته آینده برنامه‌های تبلیغاتی خود را تجزیه و تحلیل کنید و هرگونه فعالیت تبلیغاتی را که فعلاً بازده مثبت نشان نمی‌دهند، را در این مدت متوقف کنید.

5. ذخیره پسوردها و مشخصات مهم وب سایت

در بسیاری از مشاغل، یک فرد مجزا وجود دارد که همه چیز مربوط به وب سایت را می‌داند. با این حال اگر آن فرد بیمار شود، یا به دلیل عدم مراقبت از یکی از عزیزانش، در دسترس نباشد می‌تواند مشکلات بیشماری به وجود بیاید. با تهیه‌ی لیستی از پسوردها و جزئیات مهم و سپس ذخیره کردن آن در یک مکان امن، از در دسترس بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

6. ارسال خبرنامه به مشتریان خود

از خبرنامه الکترونیکی خود استفاده کنید تا مشتریان خود را از خبرهای جدید در حوزه‌ی فعالیت خود مطلع کنید. این موضوع باعث می‌شود که در خاطر مشتریان بمانید. مخصوصا در این ایام که کسب و کارهای آنلاین رقابت بیشتری با هم دارند.

همانطور که می بینید شرایط با گذشته تغییر کرده و داشتن یک وب سایت کارامد و مدیریت درست آن در دوران همه گیری کرونا بیش از پیش مهم است اگر وب سایتی دارید که به هر دلیل کارامد نیست با کارشناسان مجرب تیم ام وب تماس بگیرید تا هر چه سریع تر وب سایتی قوی و زیبا داشته باشید و به کسب و کار آنلاین خود رونق ببخشید.

 

موضوع مرتبط : طراحی وب‌سایت
https://m-web.ir/?p=46
در بحث‌‌ پیرامون این مقاله شرکت کنید! ارسال دیدگاه

میثم خان‌بابایی این مقاله به کوشش تیم تحریریه ام‌وب تولید شده است. تک‌تک ما امیدواریم که با تلاش خود، تاثیری هر چند کوچک در بهبود کیفیت وب فارسی داشته باشیم. نوشته‌های نویسنده